fredag 11 juli 2014

ME & MY COCONUT





Ni som känner mig vet att jag älskar kokos. Jag strör flingor över allt som är acceptabelt att strö över. Därför var jag bara tvungen att köpa mig en kokosnöt då jag fick syn på dem! Med denna upptäckt uppkom det första problemet; hur öppnar man en kokosnöt? Jag föreslog att kasta den i marken, men då ju skulle kokosvattnet ha sprätt överallt. Så jag gick vidare med att hacka den mot en sten, men det enda jag fick till stånd var ett litet hål. Det slutade såklart med att pappa fick hacka den mot stenen tills hålet var så stort att man kunde bända upp den.

När detta problem var löst var det bara att hugga i! Kokosvattnet smakade inte så gott och det vita kokoset inuti var så skarpt att man fick sitta och skära lös pyttesmå bitar med en liten fruktkniv. Detta ledde förstås till att jag inte orkade sitta och skära små bitar i en evighet, vilket i sin tur ledde till att kokosnöten låg och blev gul resten av veckan. Nåja, det var värt ett försök i alla fall. Och den är ju ganska fin också.

Nej ni, jag håller mig nog till mina flingor.

Min nya fina bikini fyndade jag på... *trumvirvel* - H&M!

Inga kommentarer: