onsdag 11 juni 2014

SILENCE


                                      


Min älskling är så fin 

Idag är jag ledig hela dagen lång, så skönt. Haha, är det någon annan som brukar ställa in alarmet på när ni vanligtvis brukar stiga upp på morgnar även på lediga dagar, bara för att få känna den där obeskrivliga känslan av att få stänga av alarmet och somna om? Eh, eller så är det bara jag som gör det. Steg i alla fall upp påriktigt klockan 9, åt frukost i lugn och ro, läste tidningen och drack en stor kopp kaffe. Nu låter jag som en medelålders trebarnsmamma, men de stunderna är ju faktiskt guldvärda. När det är tyst i hela huset (bortsett från katten som skrapar på dörren och vill in). 

Men hörni, har ni någonsin tänkt på att det aldrig är fullkomligt tyst? Alltid är det någon klocka som tickar, någon maskin som surrar eller datorn som flåsar i stand-by-läge. Ibland vill jag vara ute någonstans i naturen, långt borta från all civilisation, i total tystnad. Inte för att det är fullkomligt tyst där heller, men det är en annorlunda tystnad på något sätt. Nästan så man undrar om det skulle göra ont i öronen efter allt det bakgrundssurr vi omedvetet är utsatta för 24/7.


Inga kommentarer: