tisdag 17 juni 2014

Om fotboll

Har varit och spelat match ikväll igen... Ingen 14-0 vinst denna gång men 6-0 vann vi :) Jag låtsas att jag inte känner av hälsenan redan på uppvärmningen och spelar tills jag börjar krampa så att det inte går längre. Börjar vara ganska van redan, har fått kramp varenda jävla match i typ 2 år nu. Hjälper inte att dricka flera liter vatten och äta tillräckligt med salt, tro mig, I've tried it all. Skulle väl lägga av om det inte vore för att jag vill spela fotboll. Jag älskar spelet. Det är så roligt och ger mig så mycket, och skulle jag sluta skulle en stor del av mitt liv försvinna. Så jag ger på, och har gjort det i flera år, med en kropp som inte egentligen klarar av det. Jag tränar och spelar tills det inte längre går, och jag börjar bli så otroligt trött på att lägga så mycket tid på det, få upp förhoppningarna inför varje säsong och tvingas sluta träna redan innan säsongen dragit igång. Kan inte förstå varför det måste vara såhär.

Enough complaining for tonight, nu ska jag se klart Brasilien-Mexico.

Inga kommentarer: