söndag 25 maj 2014

Höj rösten

Godkväll. Inget speciellt roligt har hänt idag heller. I själva verket har det varit en väldigt tråkig dag. Det intressantaste jag gjort var att rösta i europaparlamentsvalet. Inte för att jag orkat lägga mig så mycket i detta val, men för att jag har en röst och då ska jag banne mig använda den. Tycker det är en självklarhet, jag har lovat mig själv att rösta i varenda val. EU-valet känns dock som det mest ointressanta av valen, det känns liksom så avlägset och abstrakt på något sätt, som att man inte riktigt ser av förändringarna på denna nivå. Men det är klart att det spelar roll, EU påverkar ju ändå en hel del. Tycker ändå att presidentval och riksdagsval är intressantare. Gjorde faktiskt ett test på internet och fick fram en kandidat med i stort sett samma värderingar som jag, så det kändes bra att lägga min röst på den kandidaten.

Nu blir det ishockey... Finland är ju trots allt i final!! Sen tänker jag gå och lägga mig ganska tidigt, har varit så otroligt trött idag.



Inga kommentarer: