tisdag 27 maj 2014

Morgonmänniskoidealet

Jag är en splittrad människa då det gäller morgnar. Samtidigt som jag avskyr att stiga upp tidigt, hatar jag att vakna sent och känna att jag missat flera timmar av dagen. Jag är lite svartsjuk på morgonmänniskorna tror jag, som tar vara på morgnarna då jag själv ligger och sover. Som igår då jag hade ställt alarmet på kvart över 7, men vaknade kvart före 12. Mitt försök att vara en morgonmänniska misslyckades ganska brutalt och jag kände mig som en flopp. Dock är det väldigt länge sen jag sovit så länge, min gräns nuförtiden är senast klockan 9. Kanske min eftersträvade utveckling mot morgonmänniskoidealet börjar ta sig småningom?

Tröstade mig själv med denna goding efter misslyckandet. Den ser relativt nyttig ut, men i själva verket är det bär, socker, grädde, färskost, kex och smör i en blandning. Inte så nyttigt dvs., men desto godare!

Inga kommentarer: