måndag 14 april 2014

PROGRESS

(Ni som avskyr träningsinlägg får dra en djup suck igen, hehe)
Nu har det gått cirka en månad sen jag började med Starting Strenght (a.k.a. tillbaka till basövningar) och jag lovade ju att jag skulle återkomma med resultat efter några veckor! Jag är grymt nöjd med upplägget och kommer nog knappast att återgå till det upplägg jag hade tidigare med massa isolationsövningar. Känns som att detta gett mig mer på en månad än mina andra program gett mig under myyycket längre tid... går knappt att jämföra. Även om jag fortfarande kämpar med tekniken i några övningar...

I alla fall, resultat sa jag. Tänkte jämföra träningvikterna i det pass jag körde idag med samma pass för en månad sen (dvs. då jag började). Utvecklingen är inte riktigt hela sanningen då jag började med liite lättare träningsvikter än jag klarade av för att slipa tekniken och "komma in i" programmet (spec. i marklyften)... men ganska nära sanningen i varje fall!

Djupa knäböj: 60 kg - 70 kg
Militärpress: 25 kg - 32,5 kg
Marklyft: 70 kg - 85 kg

Knäböjen och militärpressen är 3 set x 5 rep och marklyften 1 x 5 (+ fyra uppvärmningsset inför varje övning). Helt ok utveckling för en månad tycker jag! Vet inte hur länge jag tänker fortsätta med exakt samma program, men riktigt bråttom att byta tänker jag inte ha. Jag blir faktiskt inte ett dugg uttråkad!

check out my supermegafabulous gym... vem behöver speglar och sån skit

Inga kommentarer: