fredag 25 april 2014

Mind vs body

Hej! Idag har jag haft sista skedet i bilskolan, så nu är jag officiellt klar med körkortet! Sen har jag umgåtts med några vänner och därefter jobbat kvällsskift. 

Imorgon är det seriepremiär som gäller, vilket jag inte kommer att uppleva på plan utan i åskådarskaran tyvärr... dras med inflammerad akillessena, överansträngt knä och samma gamla valpsjuka som det så vackert heter. Suger som f*n, har inte kunnat träna alls sen i måndags men det finns inte mycket annat just nu än att vila. Allting tyder på att kroppen helt enkelt är överansträngd fastän jag inte vill medge det. De senaste månaderna har jag kört på ganska hårt och detta är såklart ett resultat på det. Min kropp vill inte riktigt hänga med mitt psyke. Träningen är ett beroende, som jag självklart njuter av och älskar att hålla på med, men som också medför att jag har svårt att låta kroppen vila ordentligt. Nu säger jag inte att det inte finns såna som tränar dubbelt mer och hårdare än jag, men alla fungerar vi på olika sätt. Jag tenderar att bara köra på, och lägger mindre fokus på att verkligen lyssna på kroppen och ta hand om den. Det är så jävla dumt, det vet jag, men när jag känner att jag har "ett flow" i träningen bortprioriterar jag ofta en otroligt viktig del i träningen - att vila. Visst tänker jag på det och så, jag menar hur många gånger har man inte hört hur viktigt det är, men jag övertygar liksom mig själv om att jag nog vilar tillräckligt. 

Så nu ska jag försöka lyssna på kroppen och låta den få den vila den behöver. Känns som att jag bara går runt och har ont överallt hela tiden och det är ju inte så det ska vara.

Inga kommentarer: