torsdag 20 mars 2014

Words


... and neither should you. Bra vänner ska få en att känna sig behövd, respekterad och tillräcklig. "Vänner" som tar varenda tillfälle i akt att hitta svagheter, får dig att känna dig otillräcklig och egentligen skulle vilja se dig misslyckas, ska du dissa på direkten. Jag har turen att ha väldigt fina vänner som alltid står på min sida (eller tja, i alla fall då jag inte gjort något fel... hehe), och det tycker jag att alla borde få ha! Oftast lönar det sig att stryka de människor som trycker ner dig ur ditt liv, istället för att försöka vara dem till lags. Man ska aldrig behöva kämpa för att vara någon till lags, glöm inte det.

Å andra sidan ska man också ta en titt på sig själv ibland. Respekterar du dina vänner (och din familj för den delen)? Ger du dem den uppskattning de förtjänar? Kan du glädjas när dina vänner lyckas med något, eller är du egentligen avundsjuk i hemlighet? Jag är inte alltid den jag vill vara. Jag säger inte alltid de saker jag verkligen menar och ibland får jag inte fram hur otroligt mycket jag bryr mig. Ibland önskar jag att jag vore bättre på att visa hur mycket jag uppskattar mina vänner och min familj, men vissa är bättre på att ge uttryck för sina känslor och tankar än andra... så är det bara. Jag jobbar på det och hoppas att de förstår ändå.

"I don't just like you as a person, I like the person I am when I'm with you" Har ni tänkt på det? Det är så jäkla sant, och det är det jag letar efter i alla förhållanden. Det är så jag vill att det ska vara. Det är precis det som gör skillnaden om jag kan låta någon komma nära eller om jag håller dem på avstånd.

Inga kommentarer: