fredag 21 mars 2014

Hej Livet!

VILKEN LÄTTNAD. Ni anar inte. Jag kan härmed titulera mig student! Tack gode gud att det är över, så skönt att ha mitt liv tillbaka. Den här läsperioden har varit en stressig, jobbig och ångestfylld period... jag hatar att leva under press. Jag är inte en sån som kan ta det lugnt och tänka "skit samma" även om jag skulle vilja. Det kanske inte har gått sådär superextremt bra som jag kanske skulle vilja, men nu är det gjort och jag tänker vara STOLT över mig själv, vilka vitsord jag än får i studentexamen. För sist och slutligen spelar det inte så stor roll. 

Huvudsaken är att jag har klarat detta, jag kommer gå ut gymnasiet med ett jävligt bra medeltal och utan att ha drunknat i mina prestationskrav och huvudlösa förväntningar på mig själv. När jag började gymnasiet sa de åt mig att jag får ställa in mig på att få mycket sämre vitsord än jag hade i högstadiet, men faktum är att så har det inte alls varit. Jag är så glad att jag orkat satsa på varenda kurs, för det är gymnasiebetyget som kommer att hjälpa mig att ta mig vidare.

Nu ska jag slänga böckerna och leva lite mer. Halleluja!


       

btw, här är min nya t-shirt från Members/Nowhere som kom på posten idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur ska man laga en blogg här på blogspot?? :)
Kan du gee detaljer? :)

Jennie sa...

Tja, det är nog inte så mycket svårare än att googla på blogger och skaffa ett konto :D