tisdag 4 februari 2014

Paris, tu me manques














Idag kom jag att tänka på hur mycket jag vill åka till Paris igen! Den staden är verkligen magisk. Så mycket kultur, historia och vackra byggnader. Tror inte att man kan låta bli att älska Paris om våren. (Innan ni dömer mig för hatten kan ni komma ihåg att detta var 2011)

En grej ni kanske inte vet om mig, är att en av mina drömmar är att lära mig franska. Jag älskar språket, det är så vackert och sofistikerat. I högstadiet var jag dock idiotisk nog att välja typ sömnad eller husliga istället för ett språk, och där rök chansen att kunna läsa det i gymnasiet. Läser man lång matte, fysik, kemi och biologi som huvudämnen finns det inte många möjligheter till att läsa andra ämnen.

Nåja, någon dag ska jag väl kunna säga mer än "Je m'appelle Jennie" och "J'habite en Finlande". Och ja, jag googlade hur de ska stavas.

Inga kommentarer: