onsdag 26 februari 2014

Om det här med styrketräning

Har hittat en superb träningssida - styrkelabbet.se . Suttit som fastklistrad och sugit i mig all information. Skribenten har ett skönt och avslappnat, men ändå sakligt och trovärdigt, sätt att skriva och en likadan inställning till träning. Äntligen en sida som inte krånglar till det så otroligt mycket, och får styrketräning att framstå som någonting det faktiskt är - en träningsform för alla. Jag har lärt mig så mycket, eller snarare har det gett mig information om saker jag vetat om, men inte riktigt haft koll på. Tänk hur mycket man inte vet med tanke på hur mycket jag ändå har läst. Nu ska jag verkligen börja maxa min prestation och få ut allt ur styrketräningen!

Och tjejer, var inte rädda för att ta er till andra sidan gymmet och bort från maskinerna. Skivstången är inte farlig, och ingen förväntar sig att du ska slänga på massor med vikter. Alla börjar någon gång, och det tar tid och en del testande för att lära sig göra rätt. Och ni tjejer som är rädda att ni ska bli stora, biffiga och börja se maskulina ut kan hållas lugna. Ni kommer inte att bli det. Det krävs otroligt mycket hängivenhet att bli det, speciellt när man är tjej, och t.o.m. de tjejer som verkligen försöker bli stora får hålla på länge och väl för att optimera kost och träning. Så "risken" för att du ska bli det är ganska liten.

Här kan ni läsa en superbra artikel om det här med träning och tjejer i allmänhet: http://www.styrkelabbet.se/traning-for-tjejer/



Inga kommentarer: