onsdag 22 januari 2014

We accept what we think we deserve

Började fundera lite när jag surfade runt på onödiga sidor... Alltså... det här med att tjejer gillar bad boys och players, och att det inte lönar sig att vara "the nice guy" för då blir man friendzonad. Are you fuckin' kidding me. 


Nej, tjejer dras inte automatiskt till players. Inte tjejer med självrespekt i alla fall. We accept what we think we deserve. Det finns inget respektabelt och eftersträvansvärt i att vara en player, och jag blir faktiskt förvånad över att det fortfarande ger "status" att vara en sån som får massa brudar. Inga tjejer uppskattar det i alla fall (hoppas jag). Man kan ju knappast säga att en tjej som håller på på samma sätt får status. Det må vara uttjatat, men det är fan sant fortfarande. 

Så ni good guys där ute, keep doing your thing. Tror någon faktiskt att tjejer fungerar så; "alltså, han är ju en bra kille, snäll och omtänksam, men jag tar hellre någon som behandlar mig skit. Let's put him in the friendzone!" Jag lovar, det är inte därför. Då är det antagligen något annat som inte finns där. Och är det faktiskt en tjej som fungerar så, har hon antagligen inte mycket självrespekt och ett jävla stort bekräftelsebehov - och då är det nog dags att gå vidare.  

Whoa, så utanför det jag vanligtvis brukar skriva om. Nåja.


Inga kommentarer: