måndag 13 januari 2014

Today's workout

Sa ju att jag skulle skriva om hur jag tränar, så här får ni dagens morgonpass!

Uppvärmning (t.ex. jogg)

BRÖST
Bänkpress 6 rep, 3 set, 2 min vila mellan (så tunga vikter jag orkar, ligger just nu på 40-42,5 kg... working my way up) Har lite hatkärlek till bänkpress... hatar det för att jag inte är så stark ännu, gillar det för att man kan bli mycket bättre!
Bänkpress med hantlar, sned bänk 7 rep, 3 set
Hantel flyes, sned bänk 15 rep, 3 set, 1 min vila mellan seten (lite lättare vikter)
Cable crossover 16 rep, 3 set, 1 min vila (ganska lätta vikter så man orkar göra övningen ordentligt, muskeln ska tröttas ut!)

TRICEPS
Bänkpress med smalt grepp 6 rep, 3 set, 2 min vila mellan (brukar använda en Z-stång, så tungt jag orkar)
Dumbbell Overhead Triceps extension (jag menar, hur översätter man) 7 rep, 3 set, 2 min vila mellan
Triceps pressdown 16 rep, 3 set, 1 min vila mellan seten (favoriten, bränner i triceps efteråt.. många reps på denna övning = lättare vikter)

MAGE
Benlyft (egentligen ska man vara i lodrät position men det finns ingen sådan maskin på gymmet så jag gör dem liggande) 3 set till failure, alltså tills man inte orkar mer, 1 min vila mellan
Bicycle crunch/reversed crunches får ont i nacken av bicycle crunches så jag brukar byta till reversed, bästa magövningen. 3 set till failure, 1 min vila mellan
Planka 1 min, 3 set, halv minut vila mellan (man ska ha 1 min vila egentligen men för att snabba på vilar jag bara en halv minut, brukar ändå ganska ofta komma för sent efter det här passet haha...)

Sådär, där har ni en beskrivning på ett bra bröst/triceps/mage-pass! Övningarna är ganska enkla, googla dem om ni inte vet hur man ska göra dem. Detta pass tar ca. en timme, eventuellt längre beroende på hur länge man värmer upp.



haha, what a poser



Inga kommentarer: