torsdag 2 januari 2014

Styrketräning - En anatomisk guide

Denna damp ned i min postlåda idag! Har hunnit se igenom nästan hela boken idag, haha. 110 olika övningar; otroligt noga och detaljerade skisser och beskrivningar om vilka muskler som jobbar, hur de jobbar och vad man ska tänka på när man gör övningen. I den här boken finns nog varje övning jag någonsin kommer att behöva tror jag. Dessutom finns beskrivningar om skador, slitningar och sätt att rehabilitera dem. En hel del anatomi och latinska ord, men det är alldeles utmärkt med tanke på min framtid. Dessutom tycker jag anatomi och biologi är sjukt intressant.

Så nu ska jag se till att lära mig exakt hur övningarna ska utföras och vilka muskler som aktiveras. Gör man fel så gör det garanterat mer skada än nytta!

5/5 stjärnor till denna bok!




Inga kommentarer: