tisdag 14 januari 2014

Reality hits you hard

Det slog mig idag att jag slutar skolan om mindre än en månad. 30 dagar. Sen ska jag inte sitta i bussen varenda dag, inte förbanna mig över djävulskt tidiga morgnar, inte stappla in i den där lilla röda byggnaden som jag strosat runt i i snart tre år. Jag ska inte längre se de välbekanta ansiktena varenda dag, inte ha de rutiner som blivit så familjära med åren. Jag ska inte träna på hålpassen, inte dricka kaffe i elevcaféet. Jag ska inte ens förarga mig över att behöva ta högstadiebussen på morgonen och märka att jag inte har hörlurarna med mig.

Jag har vetat om allt detta hur länge som helst, men idag förstod jag att detta faktiskt händer om 30 dagar. En ynka månad. Om drygt två månader är jag högst troligen en blivande student. Med alla möjligheter framför mig, heter det väl. Är det nu vi ska börja växa upp påriktigt?

Inga kommentarer: