lördag 18 januari 2014

Norvalla fitness event - bilder







Hemkommen från en grym fitness-dag vid Norvalla! Vi startade klockan 7 på morgonen... det var två ganska trötta tjejer som åkte iväg haha. Två trötta tjejer kom hem igen också, men det är nog ett bra tecken. Efter uppvärmningen började vi med SH'BAM och sen Nike Training Club. Åt emellan och sen var det föreläsning, främst om kost. Tycker att Mårten Nylén var grymt bra i både föreläsande och i att dra pass, energisk och en väldigt bra ledare. Höll dessutom med i det han sa om kost t.ex. att man inte behöver göra det så invecklat och hålla på med dieter och krångel. Han la upp enkla riktlinjer och gjorde det klart att man borde tänka på vad som fungerar för en själv, inte stirra sig blind på vad andra gör. Riktigt inspirerande!

Fortsatte med att testa på poledancing och sen hade vi bara tid med ett pass till, Maria valde dans och jag for på passet som Nylén drog. Gillade Nike Training Club och Mårten Nylèns pass bäst, de var mer i min stil med massa styrka blandat med konditionsträning. Var genomsvettig och skakig efter båda passen. Kom också fram till att jag inte gillar aerobics/dansinspirerade pass som SH'BAM eller Zumba, det är inte alls min grej... jag vill att det ska va lite "hårdare" liksom.

Jättebra dag i alla fall, lite synd att vi inte kunde vara med till slutet... Men jag kommer garanterat ha träningsvärk imorgon!

Inga kommentarer: