söndag 8 december 2013

The Kite Runner

Har haft en riktigt lat söndag. Eller en lat helg i överlag. Orkar inte riktigt göra någonting... skolmotivationen är i botten och för det mesta är jag trött. Har i alla fall läst en bok och tagit itu med kemiuppgifter till min virtuella kurs, som jag nyss lämnade in.


Denna bok håller jag på att läsa. Ska ha läst ut den till onsdag och jag är lite sur på mig själv för att jag igen lämnar läsandet till de sista dagarna. Nåja, har i alla fall läst 150 sidor idag så kanske jag till och med hinner till onsdag. Jag älskar ju egentligen att läsa, är en riktig läslus då jag kommer igång och kan lätt sträckläsa ut en bok på en dag. Denna bok är dessutom riktigt gripande. Har läst "A Thousand Splendid Suns" av samma författare (jag läser oftast på engelska ifall det inte är till skolan) och gillade den mycket. Eller gillar är väl fel ord, var mest arg hela tiden, men den berörde i alla fall.

Nog om läsande och skolan nu. Gonatt.

Inga kommentarer: