onsdag 27 november 2013

Nej, cardio har inget svenskt namn

Hej. Så otroligt trött idag efter en hel dags övande... till råga på allt var det så sjukt halt att klumpiga jag förstås föll rakt på rumpan påväg hem gåendes från busshållsplatsen. Var så frustrerad vid det laget att jag kan ha yttrat ett eller annat fult ord, haha.

Slängde ner mig i sängen och bestämde mig för att absolut inte göra någonting... 30 min senare var jag på gymmet. Jag kan vara riktigt hård mot mig själv då jag vill! Testade på något som heter "Cardio Acceleration", vilket betyder att man gör 1 min cardio mellan varje set. Behöver inte vara något jätteansträngande, man ska alltså inte trötta ut sig själv helt, bara någonting som håller pulsen uppe. Jag radade några plattor på varandra och trappade upp och ner på dem. Superbra sätt att blanda styrka och cardio! Passet blir mycket effektivare och pulsen hålls på en högre nivå genom hela passet. Avslutade mitt pass med att springa i trappor. Behöver få in lite pulshöjande i min träning, det blir väldigt styrkedominerat annars.

Nu tänker jag i alla fall ta det lugnt resten av kvällen!

Lisalainen och jag idag

Inga kommentarer: