måndag 25 november 2013

FAVORITER


Smink är något jag inte riktigt ofta tar upp här i bloggen, kanske för att jag inte direkt är någon expert. När jag var yngre tyckte jag mycket om smink och var faktiskt rätt intresserad så jag lärde mig en del knep, men med åren har jag blivit allt latare med att prova nya produkter och sånt. Tycker mest att det är jobbigt att köpa smink och därför håller jag mig till ett fåtal favoritprodukter. Så jag tänkte ta och visa några av de produkter jag använder allra mest:

1. Den här tunna BB-krämen har blivit en stående favorit. Använder den varje dag (just nu blandar jag den med en mörkare eftersom jag är brunare än jag brukar vara på vintern) och applicerar den med en foundationborste. Lagom täckning, passar blandhy och innehåller lite salicylsyra som hjälper till att torka ut eventuella skavanker. Över den lägger jag ett vanligt transparent kompaktpuder med en större borste. Från Maybelline.

2. Concealer från Joe Blasco. Den här är mammas egentligen men som den lilla tjuvaktiga dotter jag är hittas den inte allför sällan i min låda hehe. Den är väldigt täckande och skall läggas under foundationen. Ganska dyr är den men den gör sitt jobb.

3. Ögonskuggspalett från Nouba. Har inte tagit kort på själva nyanserna, stupid as I am, men denna ögonskuggspalett tänker jag använda tills den tar slut eller går i bitar. Den har fyra nyanser i brunt/guld/rosa/mörkgrönt och passar perfekt både en vanlig onsdag och en lördag kväll. Kommer nog aldrig hitta en palett som passar mig lika bra som denna.

4. Ögonbrynspalett från Wet n' wild. Den ljusare färgen fyller jag i ögonbrynen med (fyller sedan i dem med penna också) och den mörkare använder jag som eyelinerskugga. Svinbillig och bra.

5. Har provat massor av olika mascaror, men jag kommer alltid tillbaka till denna. Den är helt enkelt den bästa (budget)mascaran jag prövat. Max Factor.

6. Läppstift från Lumene. Jag är en av de få som typ alltid har läppstift, också på vardagar. Återigen, stupid as I am, har jag inte tagit bild av nyansen men det är en röd, vardagligare färg som jag använt väldigt länge... vet inte ens om det finns kvar i affärerna. Nummer 76 är det i alla fall. En sak jag rekommenderar är att alltid använda läppstiftspensel; håller så mycket bättre och blir snyggare!

Ser man på va, det blev ju en relativt lång text! Detta är några av mina favoriter i sminkväg i alla fall.

// your beauty counsellor

Inga kommentarer: