söndag 6 oktober 2013

Stoltheten är obeskrivlig

I april åkte vi på träningsläger till Spanien och under vår tränar-fria målsättningsdiskussion tjejerna emellan lade vi upp ett mål - vi ska vinna serien. Ärligt talat tyckte jag att det var liiite väl ambitiöst i början, jag hade tänkt mig typ inom 2-3 bästa. Men vi visste att förutsättningarna var bra så vi körde hårt.

Nu, över 6 månader senare, kan jag konstatera att hard work pays off. WE DID IT. Jag är så förbannat stolt över världens bästa lag, och även om denna säsong verkligen inte varit någon höjdare varken fysiskt eller psykiskt för min del, känner jag mig lika delaktig. Det är det som är så skönt i vårt lag - man har en plats. Man behöver inte kämpa för att platsa utan det är en självklarhet. En gång myranit, alltid myranit. Hoppas verkligen att det håller i sig fastän vi stiger till ettan.

Efter en total kross av motståndet och en 9-0 seger på hemmaplan säger jag bara en sak: GOOD THINGS DO NOT COME TO THE LUCKY ONES, BUT TO THOSE WHO WORK THEIR ASSES OFF FOR IT AND NEVER GIVE UP.









Inga kommentarer: