måndag 21 oktober 2013

I won't choose to fight


(JA, jag stör ihjäl mig på pianot men kan inget åt det. Ljudet är bättre genom hörlurar.) Började fundera häromdagen att jag faktiskt aldrig skriver låtar om kärlek. Inte på det sättet i alla fall. Det är liksom ett ämne jag inte direkt behandlar i mina texter, kanske för att jag hatar att det är så uttjatat. Well well, challenge accepted, jag skrev en sång om kärlek. Även om den inte är rosenröd, "I love you"-ig eller särskilt glad. Men det är inte kärlek alltid heller. Tror att det kan vara det sorgligaste som finns ibland. 

Nåja, här är en sång om kärlek när det inte riktigt blir som man tänkt sig eller vill.

LYRICS:

I confess
I might have thought of you like this
and I swear
that it's not just my loneliness
This silence
it's pleasing, decieving
for a moment
I'm lost, I'm dreaming

So let me stay here
without worries, without fear
let me feel the moment
no distractions, just this silence
and the lack of despair

Chorus:
I could easily, hold you next to me
but if you lose your grip, I won't force it
If you walk away, with your head held high
I won't look back, I'll just step aside
It's not worth it, if it's not real
wounds will hurt but they'll always heal
I don't want it, if it's not right
and if you agree, 
I won't choose to fight

I'm so tired
of trying to hold on
and it's so quiet
when you are not around
but I do enjoy, the sound of your voice
but it's better when you're talking to someone else
things are not, always as they seem
there are things hidden in the seams

Chorus:
I could easily, hold you next to me
but if you lose your grip, I won't force it
If you walk away, with your head held high
I won't look back, I'll just step aside
It's not worth it, if it's not real
wounds will hurt but they'll always heal
I don't want it, if it's not right
and if you agree, 
I won't choose to fight
I won't choose to fight, no
I won't choose to fight
I won't choose to fight, no

Inga kommentarer: