fredag 23 augusti 2013

In 10 years

Idag i skolan skrev vi brev åt oss själva. Brev som kommer att sparas och skickas åt oss om 10 år. Vi skulle visualisera var vi kommer att befinna oss och hur våra liv kommer att se ut om 10 år. Otroligt intressant uppgift tycker jag, ska bli kul att få ett brev på posten om 10 år och se vad snart 18-åriga Jennie tyckte om livet då och hur hon trodde att det skulle gå för henne! Passade på att peppa mitt framtida jag i brevet och skriva att det aldrig är för sent, och att det viktigaste är att jag känner mig nöjd med mig själv oavsett om det går som jag planerar eller ej :)

Höll nästan på att börja snyfta då jag satt och skrev, då jag tänkte på hur det kommer att kännas att öppna brevet sen... Hur små alla problem jag har just nu kommer att kännas, hur avlägsna alla studentskrivningar och all gymnasie-stress kommer att vara, hur annorlunda jag kommer att se ut och om jag kommer att vara stolt över vad jag åstadkommit. Hoppas bara att jag inte bryter ihop i en depression för att jag bor ensam i ett hus med 134 katter. Därför passade jag på att skriva att om jag inte är nöjd med mitt liv ska jag ta och göra något åt det :D Just in case. 

Tänk för er själva; var är ni om 10 år? eller ännu längre, 20 år? Ingen vill väl se tillbaka och ångra att de inte tog chanser de kunde ha tagit bara för att de var rädda. Har alltid tänkt så att man aldrig kommer att ångra en sak som man gjort lika mycket som en sak man aldrig gjorde.

Inga kommentarer: