tisdag 30 juli 2013

Himlen gråter igen

Den finländska sommaren gillar variation, det är en sak som är säker. Nu har den bestämt sig för att vara regnig och jävla grå. Va kan man, can't change the mood of nature. Eller nåt sånt.

Mamma, pappa och lillebror är bortresta i över en vecka. Jag ska typ ta hand om huset, hoppas det står kvar när de kommer hem. Haha.. men med denna fart behöver jag knappast oroa mig över att blommorna torkar på utsidan. Klarade dock inte av ensamheten längre utan åkte till mormor och sov där i natt. Okej, ensamheten klarar jag av.. men moster är hemma, det är trevligt att vara hos mormor och så är det nära till gymmet ;)

Det är ca. en vecka sommarlov kvar (WTF??? VART FOR SOMMAREN) och jag har börjat stressa upp mig inför studentskrivningarna. Har börjat se igenom biologiböckerna och oh boy vad man sist och slutligen har mycket att lära sig och minnas. Det ordnar sig, det ordnar sig.

Inga kommentarer: