torsdag 20 juni 2013

Workout

Hej! Vaknade upp till en gråmulen och regning dag (får hoppas att det vänder till midsommar, annars blir jag sur) och åkte till gymmet med Maria. Blev ett överkroppspass (rygg, axlar, armar, mage) eftersom jag bara har tid att träna styrka två gånger denna vecka... och oj vad jag kommer att få lida för det imorgon haha! Kul att vara halvinvalidiserad på midsommarafton... :D Körde två olika superset med bicep och tricep, och det kändes verkligen... supersets betyder alltså att man tränar samma muskel (eller olika, ofta antagonistmuskler som bicep och tricep) om varandra, utan vila, i flera set. Alltså t.ex. bicep x12 -tricep x12 i fyra set utan vila. Okej, jag är skitdålig på att förklara så om ni är intresserade kan ni se HÄR (körde alltså första två superseten för antagonistmuskler). Verkligen ett tips! Nu låtsas jag inte heller att jag är någon expert inom styrketräning, men jag försöker att lära mig nya saker hela tiden och denna sida är verkligen som bibeln när det kommer till styrketräning.

Nu vet jag inte om ni alls är intresserade av träningstips (eller kanske ni är?) men jag vill verkligen bygga upp mina muskler och tycker att det är väldigt intressant att lära sig om styrketräning. Mitt mål är inte alls att gå ner i vikt, utan jag vill bygga upp snygga, starka och synliga muskler. Vågen får sen visa vad den vill! Det tar tid att lära sig de rätta teknikerna och ofta dröjer det länge innan man ser ordentliga resultat, men det är värt det. Förut styrketränade jag ungefär 1-2 ggr per vecka och visst märkte jag resultat då också, men nu vill jag försöka få in tre pass per vecka. Lite krångligt ibland p.g.a. fotbollen, men hinner man inte iväg till gymmet går det alltid att göra det bästa man kan här hemma.

Tycker faktiskt att det är roligt att se hur idealen har ändrats med åren... det känns som att size zero har försvunnit, och fitspo-trenden tagit över. Tummen upp för det, även om denna fitspo-hets är otroligt irriterande ibland... 


Expecting to have guns like these soon enough! haha

Inga kommentarer: