söndag 2 juni 2013

I have lost myself again, lost myself and I am nowhere to be found


Har tänkt mycket under de senaste dagarna. Jag har stressat, jag har varit så otroligt arg, jag har varit ledsen, jag har varit besviken, jag har varit glad, jag har varit nöjd, jag har saknat och jag har konstaterat att detta år hittils har varit ett av de bästa i mitt liv. Jag har gått ut tvåan i gymnasiet, vilket gör mig till abiturient nästa gång jag stiger in genom skolingången... helgalet.

När jag tänker tillbaka ett, två, tre år, kan jag bara konstatera att den som säger att människor inte förändras ljuger. Främst jag själv (det är ju självklart det jag märker lättast), men också människorna runt om mig har förändrats. Jag har kommit fram till att det är onödigt att försöka tvinga saker att bli som förr.. förändring och utveckling är naturliga processer som sker vare sig vi vill eller inte. Ibland gör det ont, ibland är det ren glädje och ibland vet man inte var fan man har sig själv.

Kände för att göra en cover på någon låt som har betytt någonting för mig. Jag tycker att denna låt har en otroligt fin och djup text som många människor i något skede kan relatera till. Den betyder något för mig eftersom att jag för en tid tillbaka sen kände exakt såhär. Vilsen, osäker och visste ibland inte alls vad jag höll på med. Det är både konstigt och intressant att tänka tillbaka och märka hur saker har vänt och hur man hela tiden klarar av att släppa taget mer och mer om de där sakerna som håller en nere.

Som pricken på i:et slänger jag in några ytterst fina gamla bilder på mig




2 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant va du skriver! å snygg cover! :)
//lisaa

Jennie sa...

tack! :)