tisdag 7 maj 2013

refimabienshlhimo

Det känns som att jag spricker snart. Jag vet hur mycket jag själv stör mig på folk som klagar och upprepar sig... men nu är det här min blogg, och jag kan inte låtsas som att jag har någon motivation när den inte finns. Ibland känns det bara så meningslöst att jag lägger såhär mycket tid och energi åt att oroa mig över skoluppgifter. Tänk hur oväsentligt det är egentligen. Men i själva verket har jag inte tid för någonting annat; i nuläget har jag 6st större eller mindre uppsatser kvar att skriva (fick två till idag), 2 prov, läsförståelse och så många uppgiftspapper att jag glömmer bort antalet. Dessutom borde jag läsa en hel bok innan nästa vecka. Kurserna jag har nu är ju inte heller läxfria och om 2 veckor börjar nästa provperiod. Förstår ni att det liksom svämmar över inne i huvudet? Ibland är jag totalt ofokuserad och missar vad folk säger till mig och ibland är jag i någon helt annan värld under lektionerna. Träningen, musiken och alltmöjligt annat som jag behöver för att lugna ner mig lämnar helt åt sidan. Det är så jävla tungt att ha alla de där sakerna hängandes över en som något jävla moln som suger upp varenda liten droppe motivation.

det var kvällens klagoinlägg, nu ska jag sova.

2 kommentarer:

Aidai sa...

Tsemppiä!

Jennie sa...

Tack! I might need it..