onsdag 1 maj 2013

First of May - so much going on

Igår var det minsann full rulle! Åkte från skolan redan runt 11 till Karleby för att öva lite innan en minikonsert med Dozen Matter i gymnasiet där... var väl inte direkt vårt bästa uppträdande, snarare tvärtom, men ändå helt acceptabelt med tanke på att vi saknade två medlemmar och resten av oss var mer eller mindre sjuka. På kvällen framförde vi 5 låtar i Snellmanssalen på en större konsert, och det gick faktiskt bra tyckte jag. Fattar inte hur min röst ens klarade av det...det var bokstavligen på bristningsgränsen. Publiken verkade gilla vad vi hade att erbjuda, även om medelåldern var relativt hög, och det känns ju alltid väldigt bra.

Valborg spenderades sen i kronoby hos en klasskamrats villa, riktigt trevligt.. men jag har ingen röst kvar idag. Suveränt. Sov över där och kom hem på morgonen, och sen dess har jag sysselsatt mig med alltmöjligt annat än det jag borde (göra läxorrr - ingen motivation whatsoever) Jag har bland annat kört bil för första gången i livet och det gick faktiskt helt ok. Sen har jag också beställt lite grejjer och ätit en massa kringlor. Några färdigt gjorda fysikuppgifter var allt jag fick till stånd. Vad ska man göra när det inte finns någon motivation? Det är alldeles för lite skoldagar kvar känns det som. Ta mig tillbaka till Polen tack.

Nu ska jag sova och försöka repa rösten, har nämligen två konserter imorgon och en större på fredag...

Inga kommentarer: