onsdag 27 mars 2013

The Holocaust

LÄS (varning för starka bilder)

Den enorma mängd ondska som denna tragiska händelse besitter slutar aldrig att beröra mig. Eftersom att jag om några veckor ska besöka ett f.d. koncentrations- och förintelseläger, vill jag veta så mycket som möjligt. Jag tycker om att veta saker som ni kanske märkt.

Jag kan inte förstå. Jag kommer aldrig att kunna förstå. Det finns så mycket ondska överallt i världen ännu idag (det ligger i människans natur, så hatet och ondskan slipper vi aldrig)... men just denna händelse känns för mig som en av de största smutsfläckarna i mänsklighetens historia. Ondska är brutalt och hemskt i vilken form den än kommer, men just denna händelse går under skinnet på mig. Så denna idé om att utelämna the holocaust ur den brittiska historieundervisningen är något av det mest idiotiska, hemska, motbjudande piece of shit-förslag jag hört på väldigt länge.

Historien försvinner inte bara för att man blundar.

Inga kommentarer: