tisdag 5 mars 2013

:D vs. :P

Konstaterade idag att det borde finnas en mellanvariant av smileysarna :D och :P... håller ni inte med? Smiley-valet orsakar mig bekymmer flera gånger om dagen och min beslutsångest tar nästan kål på mig. Det är frågan om livets svåra val här. D-smileysen är alldeles för glad och överdriven ibland, medan P-smileysen kan uppfattas som likgiltid och i värsta fall ger ett aningen irriterat intryck. Den vanliga smileysen, dvs. ":)" passar ofta inte heller, den ser för snäll och uttryckslös ut. Det borde alltså finnas en mellanvariant, en coolt-halv-leende smiley som passar till allt. Som inte är alldeles för entusiastisk men inte heller likgiltig.

Samtidigt som jag satt och tänkte på detta, funderade jag också om detta inte är den allra högsta graden av i-landsproblem som jag någonsin lagt tid på att fundera ut.



Inga kommentarer: