tisdag 29 januari 2013

Lediga tisdag

Vaknade imorse med en behaglig träningsvärk i armar, rygg och axlar efter gårdagens gympass.. älskar träningvärk då den inte är av den sorten som gör en tillfälligt invalidiserad :D Hade ledigt idag igen, liksom andra tisdagar. Pigg och kry vaknade jag dock inte eftersom jag låg vaken i flera timmar och snyftade för att jag mådde så dåligt att jag höll på att spy... frös som en hund gjorde jag också. Har ingen aning om vad det där handlade om...

Imorse kollade jag traditionellt på matprogram, Nigella som vanligt (vet inte varför jag tycker om matprogram, kanske för att jag själv hatar att laga mat?) och fick plötslig pancakes-cravings. Eller plättar som det heter. Bara att röra ihop en smet och steka!... och det var värt det.

När mamma kom hem åkte vi till jakobstad och såg en lokalproducerad film på bio... min farbror är med i den på ett litet hörn. Lite kul att huvudkaraktären i filmen också har samma namn som honom. Efteråt åkte vi och hälsade på till min farbror... min lilla kusin har växt något otroligt, pratglad är hon trots att hon inte fyllt 2 än. Usch va söt hon är! Efter en stund var det bara att ge sig iväg på träningar. Nu ska jag nog försöka sova lite... blir möjligtvis simning med L imorgon, och jag vill helst inte somna i poolen. För nu gör man ju det.

Inga kommentarer: