söndag 21 oktober 2012

skador

Hej! Denna soliga söndag har jag spenderat med att kratta löv och kolla vampire diaries. Vid halv fem-tiden körde vi storebror till tåget och så for jag och simmade. Förbättrade min tid på 500 meter med 6 minuter... haha. Det märks skillnad efter varenda gång, då tekniken förbättras :)

Måste tyvärr försöka lämna bort löpningen en tid nu. Inte för att jag löpt särskilt mycket de senaste veckorna, eftersom jag egentligen inte borde pga valpsjukan, men redan efter en pw med några minuters löpning får jag så otroligt ont i knät. Speciellt efteråt. Då Mari och jag var och filmade i skogen (efter att jag hade varit på en promenad/löprunda) fick hon ju nästan bära mig till bilen efteråt haha... gjorde så fruktansvärt ont. Har googlat lite och tror att jag möjligtvis kan ha drabbats av löparknä. Alla dessa skador håller faktiskt på att göra mig galen... hinner inte ens bli av med en skada innan jag drabbas av en annan. Känns nästan som att jag håller på att ge upp tanken på att jag någonsin ska få vara skadefri. Och dessutom är dessa skador såna som man inte blir av med genast, utan det tar tid. Valpsjukan har jag snart haft i 2 år, i lättare och svårare perioder förstås, men ändå. I våras fick jag akillesinflammation som gjorde att jag blev tvungen att ha total vila i två månader. När jag äntligen slapp den, gjorde valpsjukan comeback, och det med besked.

Så nu blir det endast promenader, simning, cykling och styrketräning en tid framåt. Tänker försöka att inte löpa alls på två veckor och se hur det känns sen. Börjar allvarligt fundera om mina ben helt enkelt inte är menade till löpning... vilket skulle vara fruktansvärt synd eftersom jag fullkomligt älskar att löpa.

2 kommentarer:

Ida sa...

män dzär i nu bra ti peed fö bejnä?



http://lillsmurf.blogspot.com

Jennie sa...

Joo, int er i naa mä hä :P