torsdag 11 oktober 2012

sick and tired of being tired

Halåå! Vaknade idag och var världens tröttaste... hann dock piggna till under förmiddagen, så jag höll inte på att somna på matten som förra gången. Annars kan jag i princip bara somna i en säng, och jag har väldigt svårt för att somna någon annanstans, men då var det fan alldeles för nära att jag skulle ha somnat där på pulpeten... Kan inte ens tänka mig hur det skulle vara att helt somna på en lektion... och hur pinsamt?! Jag som har alla sorters ljud och konstigheter för mig när jag sover...

SÅ DÄRFÖR har jag nu bestämt att det är slut med dessa 5-timmars nätter från och med nu. Likaså med springrundorna klockan halv nio, som gör att jag kommer hem klockan tio... och inte ännu har gjort läxorna. Ska jag ut och gå/jogga så ska jag ut innan klockan är åtta, annars sitter jag hemma... så lyder den nya regeln. Man måste ha disciplin på sig själv! ;)

För att mina mörkblåa (och enligt mig själv väldigt synliga) ringar under ögonen, samt min i överlag grådaskiga uppsyn ska fräshas upp lite, så tänker jag köra på ett litet hemma-spa nu! Okej, hemma-spa är väl att ta i lite haha... aspirin-mask, ögonbryns- och fransfärgning och nagelfix kan man väl kalla det :D sen blir det en liten promenad och så tänker jag duscha också, wow.


så söt och grynig jag är

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad fin blogg du har:)jag har börjat nyss först och läsa på den. Jag skulle gärna vilja veta mera om dig.t.ex. om din familj,favoriter osv.:)

Jennie sa...

tack tack! :) Visst vill jag vara personlig och så, men jag är ändå ganska privat av mig och skriver sällan personliga saker om mig själv. Familjen lämnar jag nog utanför bloggen :) Favoriter, hur menar du då?