tisdag 30 oktober 2012

Respect

Tack gode gud för att jag bestämde mig för att prioritera skoluppgifterna framför en timmes gångrunda... det tog visst lite längre än jag hade tänkt mig! Huvudet är alldeles snurrigt nu och tinningarna bultar... spenderade en eeevighet på att försöka komma på vad jag skulle skriva om. Och det handlade ju ändå bara om en fjuttig liten insändare och inte rena rama avhandlingen, men eftersom jag tentar finskan vill jag göra så bra ifrån mig som jag kan eftersom läraren inte kan bedöma timaktiviteten.

Bestämde mig i varje fall för att skriva om respekt, framför allt bristen av den på nätet. Ett ämne jag tycker är väldigt viktigt och på ett sätt sorgligt. Bakom anonymiteten vågar många skriva en massa saker de aldrig skulle våga säga i verkligheten åt personen i fråga, och ofta påståenden helt utan grunder. Fegt, det är vad det är. Min tumregel är att jag försöker, märkväl, att aldrig kommentera/skriva någonting som jag inte skulle vilja säga åt personen i verkligheten. I överlag försöker jag låta bli att skriva negativt om/åt någon annan på nätet... sist och slutligen säger det ju mer om mig än om personen i fråga.


Men nu: Bed Next!
Som tur har jag sovmorgon imorgon... puss.

Inga kommentarer: