onsdag 24 oktober 2012

No schampoo?

Hej! Det går lite trögt här på bloggen just nu, haha... har lite bloggtorka för tillfället men det går väl om så småningom :) Idag har jag varit hos Linn, vi har pratat och så övade vi på sången jag ska sjunga. Tur att jag har en vän som kan spela det mesta jag frågar om på pianot! ;)

Resten av kvällen har jag i princip gjort ingenting. Har läst på nätet om balsammetoden osv. och blivit sugen på att testa! (jo, lite inspiration fick jag av Kenza... men jag har faktiskt funderat på det innan!) Mitt hår är naturligt rakt/vågigt, varken grova eller fina hårstrån och så är det tjockt och långt (prova själv vilken hårtyp du har HÄR) Jag skulle verkligen inte ha något emot att framhäva mina vågor/lockar, så funderar på att pröva på balsammetoden och se om det funkar på mig :) I princip går det ju ut på att håret ska vara RENT från alla skadliga sulfater och silikoner. Låter ju inte helt fel att ha ett hår som faktiskt är rent och glansigt och inte bara ser ut så?

Det enda jag är lite fundersam över är om mitt hår blir för glansigt... det är ganska glansigt och väldigt "halt" redan av sig självt. Mitt hår är egentligen inte alls så slitet, t.o.m. frisören frågade mig hur jag har kunnat hålla det i så bra skick även om det är långt, men det betyder ju inte att det inte kan vara fullt med skadliga och onödiga ämnen ändå.

Det skadar ju aldrig att testa? Kan prova lägga in en före/efterbild efter typ en vecka, om jag nu bestämmer mig för att pröva på det här :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja testa och visa sen om det fungerade för dig, spännande! :)

Jennie sa...

japp det ska jag göra :)

Anonym sa...

Kan du berätt va balsammetoden e? :)