torsdag 30 augusti 2012

Ibland vet jag inte vem av mig jag ska vara


Ibland tycker jag att jag är tråkig.
Färglös, ointressant, vanlig. Opersonlig.

Mainstream. Hemska tanke.

Ibland är jag rädd för att jag inte ska komma nånvart.
Att jag bara ska bli en av alla de som hade stora drömmar,
men inte vågade leva dem.

Ibland vet jag inte var jag har mig själv.
Jag tappar bort mig själv, glömmer vem jag är.
Glömmer vad som är fasad och vad som är verklighet.

Ibland tror jag att bara jag vet vem jag är.
Att ingen annan riktigt känner mig.
Att ingen ser.

Ibland tänker jag så mycket att jag tappar bort mig själv.
Jag vrider och vänder på allt, och försöker förstå.
Men jag kommer inte till någon slutsats.

Ibland känns det som att alla andra tänker, känner,
uttrycker och förstår så mycket bättre än jag.
Ibland känner jag mig så oviktig.

Ibland vet jag helt enkelt inte vem av mig jag ska vara.






2 kommentarer:

elinW sa...

Du är inte ens i närheten av ointressant när du skriver så där! Åtminstone i detta inlägg gav du lite mer av den du är än du vanligtvis brukar göra :)

Jennie sa...

Tröttnade väl bara på att vara så jävla opersonlig hela tiden :)