onsdag 15 augusti 2012

14-08-12





Halå! Sista hela dagen här idag... imorgon går flyget hem igen. Jag orkar verkligen inte börja skolan nu. Det känns på något sätt så avlägset... men får ändå ångest då jag läser alla statusuppdateringar om gymnasieböcker osv. Jag kan på något sätt inte tänka mig att sommarlovet faktiskt är slut? Känns inte som att man haft någon riktig sommar.

Idag har vi åkt runt som vanligt... har verkligen haft nytta av våra sl-kort! Man kan åka vart man vill, när man vill, hur många gånger som helst... i sju dagar, kostar sammanlagt 200 kr. Lätt värt pengarna, i alla fall om man är på en kortare visit som oss. Man kan åka med alla bussar, pendeltåg (ganska långt utanför Stockholm) och såklart tunnelbanan. Verkligen rekommenderat. (mvh. Stockholms-reseguiden Jennie)

Klockan är kvart över tolv nu (svensk tid) så ska nog gå och lägga mig... gillar att gå upp ganska tidigt när jag är på resa (verkligen inte annars, haha). Kanske hinna med en promenad imorgon bitti... om jag orkar dvs. :D Jag har powerwalkat varenda morgon, förutom en, innan frukosten. Man får en så skön start på dagen! Sen blir det nog bara att packa ihop och så måste vi åka iväg redan klockan 1. Tar oss in till stan (får be för att inga oväntade förhinder ska uppkomma...), möter upp moster och sen åker vi till Arlanda. Flyget går ända till Kronoby så hemresan är ju inte så lång...

Jaja, gonatt nu. (Kommer väl drömma mardrömmar om skolbussar, skolböcker och lektioner igen... som jag gjort de senaste nätterna. Väldigt, väldigt skrämmande)


Inga kommentarer: