måndag 25 juni 2012

Dag 15 – Någonting jag ångrar.

Ursäkta mig, har inte riktigt orkat blogga idag... så är det bara ibland. Har i alla fall inte gjort så mycket, slappat mest... och tränat. Dessa "dagar" har blivit lite bortglömda, haha... lite jobbiga är de men jag ska försöka kämpa på :D "Någonting jag ångrar" idag då... hmm. Den var svår!


Jag kan väl säga att jag ångrar det lite att jag... tja, ångrar saker för mycket? Småsaker menar jag då. Inte så att jag hakar upp mig på dem hur länge som helst, men att jag ändå hela tiden tänker att jag kunde ha gjort dem annorlunda. Kunde ha gjort bättre. Istället för att bara skita i det och gå vidare direkt. Jag har spenderat så jävla onödigt mycket tid på att vara efterklok, tänka och överanalysera. Ibland undrar jag nog om det är riktigt hälsosamt att alltid kräva att allt jag gör ska göras på det bästa och smartaste möjliga sättet. Gör jag ett mindre bra beslut, blir jag genast "missnöjd" med mig själv... Perfektionist. Vi vet alla att perfektionism inte existerar, men ändå försöker många av oss uppnå det. Och jag är en av dem. Jag är inte sån att allt runt omkring mig ska vara i perfekt ordning och så, utan mer att jag alltid ska prestera.

Men, sån här är jag, och jag tvivlar på att jag kommer att förändras. Kanske jag kan jobba lite med att sänka ribban ibland, men sist och slutligen kommer jag alltid att sträva till att göra mitt bästa. I allt. Vet jag om att jag inte gjort mitt bästa, är jag missnöjd. Så är det bara.



random tumblr



Inga kommentarer: