onsdag 27 juni 2012

busy day

Hejsan! Har hunnit med mycket idag, förutom att blogga då. Åkte iväg klockan halv 10 imorse, och sen dess har jag hunnit med att vrida tillbaka ett snett knä och en sned rygg, shoppa i Kokkola, köpa fotbollskor i Jakobstad och spela en match i samma stad. Matchen slutade 3-3, ett mål fick jag tryckt in...

Rean i övrigt var, enligt mig, skitdålig. De saker jag hittade var inte ens på rea... tycker bara att alla kläder är så tråkiga, känns som att sortimentet aldrig förnyas. Man har ju liksom inte lust att köpa en stickad tjocktröja den 27:e Juni? Men jag har i allmänhet blivit mycket "kranttoari" (DET FINNS JU INGET SVENSKT ORD FÖR DET... eller betyder "kräsnare" samma sak?) med kläder... så lita inte på min åsikt :D Men jag hade inte tänkt shoppa mycket heller, vill spara pengar till Spanien... shoppingen där är ju liksom liiite bättre än här.

Detta hittade jag i alla fall... från H&M:

en halsduk, tyckte den passade ganska bra med min jacka!



En svart topp som är transparent där uppe... hade först tänkt ta gul, men då 
kom jag på att svart är mycket stilrenare och mer användbart. Tror faktiskt att denna
är något av en ny favorit! Tänker matcha den ungefär såhär (men skippa hals-
bandet och kanske lägga till ett bälte), eller med en svart/beige midjekjol.



Sen hittade jag också en brun läder-mobilväska, med fransar på... men den har jag inte orkat ta bild på. Den var faktiskt på rea, när jag tänker efter! Köpte den bara för att ha med på resan... det är ju bara 4 hela dagar innan vi åker?!? sjuukt.


Men gonatt nu! Imorgon är min sista lediga dag denna sommar, om man inte räknar med resan (och helger förstås)... och den tänker jag spendera i gymmet, haha :D Kanske inte hela dagen, men ett pass ska jag nog spendera där i alla fall... har i övrigt inget emot att börja jobba sen efteråt, blir bara bra att ha något att göra förutom fotbollen. 

Inga kommentarer: