torsdag 31 maj 2012

These people you could know nothing about


video

En sång jag skrev om någonting jag tycker är väldigt viktigt. Jag vill verkligen bli en bättre människa, och inte döma människor jag inte vet något om. Såna jag inte ens känner...

Oftast får jag ändra min uppfattning. Människor är oftast mycket intressantare än de först verkar vara. Just de människor vi tror att vi känner (ni vet de där tuffa, självsäkra, orädda, modiga människorna)... de kan i själva verket vara osäkra och ledsna människor som bara spelar en roll för att dölja sin rädsla. Precis som att den tysta, försiktiga och till synes blyga människan kan vara den roligaste vi någonsin mött. Bara vi ger dem en chans. Vi vet nästan ingenting om varandra egentligen. 


Every person has a story. Every person has a name.
You know their name, not their story.

These people

There's this girl, that never says a word
That you don't notice, you just walk right past her
She exists, but it's just that no body sees
you'd never get to know her
Well, she could be the one you need

There's this girl, she's always in the spotlight
she's the one you want to be
well, she cries every night
cause she hates she way she looks, she's lost and she's insecure
but you'd never know, cause it's not what you take her for

these people
you think you've got them all figured out
these people
 you could know nothing about
these people
they have a story to tell
these people
you don't even see through their shells
but before you make up your mind, before you choose
before you judge them, go walk a mile in their shoes





6 kommentarer:

Sara sa...

Otrolit fint! :D

Jennie sa...

Tack! :)

Michelle sa...

Word!! Smart skrivet :)

Jennie sa...

thanks! :)

JonnaMustonen sa...

Alltså hur bra får man egentligen vara! :o Du e så himla bra Jennie!

Jennie sa...

Tack så jättemycket! =D