lördag 14 april 2012

Dreams

Drömde konstiga drömmar igår natt... vaknade upp mitt i natten, gråtande, och helt ifrån mig :D Först drömde jag att jag kom till skolan och hade gjort något hemskt, och plötsligt hatade alla mig och ropade hemska saker efter mig. Hela högstadiet och gymnasiet föjlde efter mig och folk kastade saker på mig. Efter det drömde jag att jag var i Thailand med min familj, men ändå inte med min familj utan med fotbollslaget (?) och så stod vi där på stranden, hela fotbollslaget, och plötsligt drog sig vattnet tillbaka jättelångt. Alla visste att det skulle komma en tsunami, så vi sprang... den första stora vågen klarade vi. Sen försökte vi ta oss bort från kusten och längre in mot land. Hela drömmen slutade med att vi plötsligt stod på en strand ändå, och vattnet drog sig tillbaka igen... Vi hade ingenstans att springa, utan såg bara när jättevågen höjde sig över oss. Då vaknade jag...

Har alltid tyckt att drömmar är intressanta... om jag har drömt någonting hemskt/roligt/underbart, kan jag gå runt hela dagen med en konstig känsla. Jag tror att vissa saker kommer fram i drömmar, saker vi är rädda för och saker vi egentligen vill, men inte vågar erkänna för oss själva.



Inga kommentarer: