söndag 5 februari 2012

FEMTE FEBRUARI

Hej! Hade en helt okej kväll igår... åkte till nedervetil ett varv sen senare och sen hem igen. Sjukt att det kan dra ut på tiden så länge fast man knappt gör något... :P

Började läsa på hälsokunskapsprovet genast när jag vaknade imorse, STOLT över mig själv! Men har ändå bara läst igenom ett kapitel ännu... bara typ 7 kvar -.- Blir väl runt 70 sidor att läsa igenom idag... jag orkar inte. Och det värsta är ju att det mesta är sånt man redan vet, men så måste man ändå läsa igenom det om det skulle råka finnas något där man inte visste. Men har lovat mig själv att börja läsa på proven i tid, okej jag började läsa idag och vi har prov imorgon, men annars brukar det bli att jag börjar läsa 7-8 på kvällen tills jag till slut somnar med boken i handen. Inte så smart faktiskt :D Men att stressläsa kvällen innan har alltid funkat för mig så det är svårt att bryta vanorna... men nu i gymnasiet blir det ganska tungt att läsa in allt på en kväll så jag blir ju nästan tvungen :P

Har dragit på mig världens förkylning... ont i halsen, snuva och en jävla irriterande hosta... ibland känns det som att jag ska spy när jag hostar så mycket (jo, visst vill ni veta.. ska jag gå in på detaljer?) haha.. SÅ jag kan inte träna, vilket resulterar i att jag känner mig som världens lataste och pluffsigaste människa. Får int ens prova mina nya springbyxor som mamma köpte åt mig igår! :( Och eftersom jag är ensam hemma och inte kan gå ut blir jag så otroligt sötsugen... bad bad BAD combination.

Inga kommentarer: