måndag 30 januari 2012

SPRING


Har kollat lite på vårens kommande trender, och det verkar som att vårens stora hit är FÄRGER, i massor. Blockfärger (som på bilden), skrikiga neonfärger, pasteller, gult&blått tillsammans, alla möjliga färgkombinationer. Och såklart det enkla, simpla, minimalistiska. Inget ryschpysch hit och dit. Är faktiskt inte särskilt förtjust i färger, känns som att jag skippade dem för en stund sen :) visst finns det snygga färger som jag kan ha, men oftast håller jag mig till enkla, jordnära basfärger. Skrikiga, färgade jeans/byxor t.ex. har aldrig varit min grej. Jag gillar färger om de är "för sig själva", så att säga. Visst finns det färger som är snygga att kombinera och så, men gröna byxor och en rosa tröja tror ja inte jag skulle ha på mig, haha... :) Men däremot, älskar jag det enkla, simpla, klassiska! Visst tycker jag att virkat, mönstrat (i viss mån) och det lite bohemiska med volanger är snyggt ändå, men basgarderoben ska helst bestå av klassiska, enkla, stilrena och tidlösa plagg som är enkla att kombinera. Sen så kan man fylla på med trend- plagg/färger efter behov, de är ändå ur mode efter en stund :) Det är min teori! De absoluta basplaggen är enligt mig snygga jeans, enkla kavajer, koftor, skjortor och några par enkla, stilrena stövlar/skor m.m. För egentligen, det finns inget plagg i världen som går upp mot ett par välsittande snygga jeans? :)

Men jag tycker ändå inte att man ska följa alla trender...  man ska skapa en egen stil som man är bekväm med! Som man själv tycker är snygg, det är det viktigaste! Skulle man följa alla trender som kommer och går, skulle man efter en stund inte ha något att ha på sig, eftersom allt redan är "ute".

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med så jävla starkt! jeans är IT! kan inte leva utan jeans, ett par snygga välpassande jeans är det bästa! :)

Jennie sa...

tack! :D oojaa, så är det ;)