lördag 28 januari 2012

Real music



So there my friend, 
You’re in the deep end. 
Just hanging on to hope by a loose thread. 
Well it’s never good, To try and play pretend. 
But maybe what’s broken, can start to shine. 
And you’ll find, This time tomorrow - 
We’ll decide,
Where it will all go, In this life.

Det är nästan jobbigt att tänka hur mycket otroligt bra musik det finns där ute, som man bara inte har hittat ännu. Riktig musik pratar jag om då, äkta musiker som inte gör det för pengarnas skull, utan för att de ÄLSKAR musiken. Jag måste säga att jag har börjat avsky den s.k. mainstream-musiken, som jag läste någonstans "musik som luktar pengar"... Visst är det kul att lyssna på typ Pitbull yadayada när man festar och dansar men det är något jag aldrig i livet skulle lyssna på när jag verkligen vill lyssna på musik. För det är inte äkta musik, ingenting i den är äkta längre. Det är inte gitarrer, trummor, piano och röster; det är knappar och autotune. Eller ja, undra hur mycket av den musik som finns ute idag som egentligen är gjord på "det riktiga sättet" med äkta instrument... det är ju nästan sorgligt. Visst lyssnar jag ibland på Rihanna osv. men då hör jag bara på musiken, jag lyssnar inte. Hatar när man börjar lyssna på texten, och märker att den faktiskt inte har någon jävla mening alls.

Inga kommentarer: