söndag 4 december 2011

flashbacks

har suttit och kollat igenom gamla bilder på min bilddagbok... :D Så roligt att se hur man själv och andra har förändrats! Och hur otroligt mycket vi faktiskt har förändrats... när man t.ex. jämför med hur vi var på sjuan och åttan :) Något som jag märker speciellt med mig själv är hur min syn på kläder och "mode" har förändrats, hahahah... Jag har alltid älskat kläder, ända sen jag var liten, men ändå... hur kunde jag klä mig så som jag gjorde på sjuan?? :'D Då var man liksom jättemodemedveten om man hade uggs, leggings, lång ginatricottopp, kofta och "midjebälte" :D Nu kan jag knappt titta på ett sånt där resår-midjebälte utan att bli irriterad, för när en började ha det på typ sjuan/åttan så skulle alla plötsligt ha det MED ALLTING :D Det var ingen skillnad om man hade kjol, mjukisbyxor eller leggings. Alltid skulle man ha midjebälte. Okej, jag hade väl inte mjukisbyxor och midjebälte men ändå :D

Nu vill jag inte "trycka ner" någon, om han/hon tycker det är snyggt... men jag säger bara att jag har tröttnat på det så otroligt mycket :) Men alla får tycka som de vill, och klä sig som de vill! den åsikten håller jag fast vid :) MEN, på sjuan visste jag inte alls vem jag var och hade ingen aning om vad jag hade för stil. Och vågade inte ha på mig något som stack ut lite. Vad är det för roligt med att alla ser likadana ut egentligen?

Nu har jag åtminstone en aning om min stil, och det finns vissa saker som jag aldrig skulle ha på mig... Visst skulle jag vilja veta ännu mer om mode och trender, för jag älskar helt enkelt kläder. Och jag skulle vilja våga ännu mer. Men tyvärr är jag en fattig studerande och min plånbok tillåter inte så riktigt mycket :D Men i och för sig behöver man inte shoppa dyrt heller :)

Inga kommentarer: