lördag 26 november 2011

We were born this way

Jag beundrar folk som vågar vara sig själv fullständigt, liksom 100 % i alla tillfällen. Såna som inte tar åt sig om folk säger att de inte kommer klara det, att de sticker ut för mycket, att de måste anpassa sig. Såna som klär sig och ser ut precis så som de vill, utan att bry sig om vad andra tycker och tänker. Såna som vågar säga sin åsikt i alla tillfällen, och vågar ta konflikterna som oftast uppstår då. Såna som aldrig tvivlar på sig själv eller sin egen förmåga. Såna som aldrig pratar skit eftersom de inte får ut något av det själv. Såna som helt enkelt bara är sig själva utan att bli malliga och skrytande. Såna som vågar gå mot strömmen.

Jag strävar åtminstone till att alltid våga vara mig själv, men det är inte så enkelt. Jag vill vara en sån som vågar ha på mig något jag tycker att är snyggt, fast det kanske sticker ut lite. Men tanken finns alltid där "vad ska andra tycka?" I grund och botten har jag bra självkänsla och så, men visst blir jag osäker på mig själv i många situationer. Och jag tar åt mig av vad folk säger om mig. Jag visar det inte, men det gör ont. Jag är inte en sån som elaka ord inte tar på, fastän jag helst av allt skulle vilja sluta bry mig. Egentligen är jag faktiskt ganska känslig.

För i slutändan, bara de som tror på sig själva kommer klara sig långt här i livet. Denna värld är så pass hård och dömande att man måste ha ett skal runt sig som stöter bort de elaka orden som folk öser ur sig, för att komma långt. Folk är otroligt elaka, pratar om andra som att de vet allt om dem - fast de inte har en jävla aning om vad den personen har gått egenom. Denna värld är bara så mainstream.


“When I wake up in the morning, I feel like any other insecure 24-year-old girl. Then I say,'Bitch, you're Lady Gaga, you get up and walk the walk today.”

“Well, that's your opinion, isn't it? And I'm not about to waste my time trying to change it."

“I had a boyfriend who told me I’d never succeed, never be nominated for a Grammy, never have a hit song, and that he hoped I’d fail. I said to him, ‘Someday, when we’re not together, you won’t be able to order a cup of coffee at the fucking deli without hearing or seeing me.”

“Don't you ever let a soul in the world tell you that you can't be exactly who you are.”

- Lady Gaga, världen behöver människor som vågar gå mot strömmen.