måndag 7 november 2011

kameraproblem


hejsan! Har varit vid loppiset idag och ordnat upp... är jätteglad för att jag har fått sålt någonting! :D eller faktiskt ganska mycket? måste nästan fylla på, för hyllan är ganska tom... :) jag har bordet ännu en vecka, så hoppashoppas att jag får sålt ännu mer!

Annars så kanske ni undrar vad det blev av mitt kameraköp? Det är inte så att jag har struntat i det, det har bara uppkommit lite problem. Jag är så otroligt frustrerad och det känns nästintill hopplöst... :P Hade ju bestämt mig för att beställa den från ebay, men när jag började kolla så märkte jag att den är japansk modell - de har inte samma strömstyrka (eller heter det så?) som vi. I japan har de 110V och i Finland har vi väl 220V om jag inte minns fel. Rätta mig gärna om jag har fel, för annars är det ganska pinsamt haha. Men ja, om jag skulle stoppa i laddaren här hemma så skulle den väl antagligen gå sönder. Så om jag skulle beställa från ebay, skulle jag bli tvungen att skaffa en adapter som jag kan koppla till laddaren så att den går att ladda här. Men jag har ingen aning om var jag hittar en sådan. Och så känns det ju förstås en aning osäkrare att beställa från ebay... men, den billigaste jag har hittat från Finland är ungefär 150 euro dyrare. Och just nu har jag inte pengarna. Så där förstår ni mitt problem! Det blir alltså att spara lite till. Men riktigt länge tänker jag inte vänta mer... för över 2 månader sedan var jag ju nästan nära att trycka på beställa knappen! och nu har det dragit ut såhär länge? Ni har ingen aning om hur irriterande detta är. Och vet ni vart de resterande pengarna har försvunnit? JO, jag har shoppat upp dem. Eftersom jag var säker på att beställa från ebay... jag är så smart så det nästan inte är klokt heller...

bli min! buhuuu :(

Inga kommentarer: