fredag 25 november 2011

Every rain makes it's way into somebody's sun




Laddar upp bilden som inte ville bli laddad upp igår!

Fredag idag! weehoo :D men det kändes faktiskt mer som fredag igår än vad det gör idag? När jag skulle hem från skolan igår var jag för en stund nästan helt säker på att det var fredag, haha... Vet inte riktigt vad jag ska hitta på ikväll... har en känsla av att det inte kommer att bli någon särskilt händelserik kväll... :D


Sitter just nu och kollar in "jul"klänningar! Vet inte hur mycket man ska klä upp sig till julfesten i gymnasiet, men en liten klänning kan väl aldrig vara fel? :D Har det väldigt fattigt på klänningsfronten i min garderob, fast jag egentligen tycker att en fin klänning är någon av det snyggaste man kan ha på sig! Men jag kommer ändå inte ifrån att jag tycker att det är lite för uppklätt att ha det om det inte är fest... Jag tycker att man ändå ska ha någonslags skillnad på hur man klär sig till vardags och till fest. När man börjar märka att de kläder man har på sig en vanlig torsdag skulle passa lika bra på en julfest kanske man kan tänka om lite :P ibland märker jag faktiskt med mig själv att jag kunde ha vissa outfits jag har på mig till vardags på en fest också. Men då använder jag nästan aldrig klackar till vardags, och då blir det direkt mindre uppklätt. Jag vill åtminstone att det ska synas skillnad på när jag verkligen ansträngt mig och klätt upp mig? Skulle jag ha jättebra hy skulle jag gärna vara utan smink till vardags, kanske lite mascara... är avundsjuk på vissa tjejer som ser sådär avslappnat snygga ut, utan smink och med en snygg slarvig knut. Som om det inte tagit någon tid alls, och de är alltid lika snygga ändå. Tyvärr är det så med mig att jag för det första inte kan se avslappnat snygg ut utan smink... den mest sannolika kommentaren jag kunde tänka mig att få är "Har det hänt något?" eller "Vad är det, du ser död ut." För det andra är det så att jag aldrig lyckas med att få till dedär snygga slarviga knutarna som ser ut att ta 5 sekunder för någon annan att göra... antagligen är mitt hår för tungt, för långt, för "halt" och helt enkelt bara för mycket. hrmpf.

När jag ändå kollar på klänningar kan jag ju inte låta bli att kolla på lite annat också ;) H&M:



Snygg stjärnmönstrad topp , men inte lika snygg på (har provat den) och rosetten skär nästan in i halsen. synd.

Denna tröja är jättesöt tycker jag! :) väldigt vintrig och mysig. En vit skjorta under och voilá - en snygg vardagsoutfit :)


Nej, nu räcker det för mig. Ha en trevlig kväll allihopa! (wow, fick till ett långt inlägg)

2 kommentarer:

Aidai sa...

Gaaaaaaaahhhh!! Ja får int heldä till hadee slarviga fina knuten!! Hä er ju OMÖJLIT!

Jennie sa...

I know the feeling! :D